Poszukiwanie zatrudnienia – jak korzystać z wyszukiwarek ofert pracy?

6 kwietnia 2017przez Szymon0

W gąszczu ofert można czasami się pogubić. Jak szukać pracy w wyszukiwarce? Na początek trzeba zaznaczyć region, tudzież miasto w którym chcielibyśmy podjąć zatrudnienie. Następnie obszar zawodowy, który nas interesuje – w tym przypadku logistyka/dystrybucja. Kryteria wyszukiwania można także zawęzić np. do określonego stanowiska pracy.

Jak dobrze przeczytać ofertę, żeby wyłowić z niej jak najwięcej informacji? Ofert pracy nie warto czytać jedynie po łebkach, należy się zagłębić we wszystkie elementy ogłoszenia i przeanalizować zawarte w nim informacje. Na początek zazwyczaj jest krótki opis firmy, która prowadzi rekrutację (w tym przypadku polecam zaczerpnięcie dodatkowej wiedzy na jej temat np. na witrynie internetowej danego przedsiębiorstwa, na forach branżowych itp.). Kolejnym składnikiem ogłoszenia są wymagania stawiane kandydatom. Należy wnikliwie przyjrzeć się wypisanym podpunktom i upewnić się, że spełniamy wymienione w nich kryteria. Kolejnym elementem jest przeważnie spis zakresu obowiązków. Warto tutaj odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w dotychczasowej pracy mieliśmy styczność z takim rodzajem wykonywania zadań, czy jesteśmy w stanie podołać takim obowiązkom. W ogłoszeniu, pracodawcy podają także informacje dotyczące tego co oferują pracownikowi zatrudnionemu na tym stanowisku.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. wymagane pola są zaznaczone *