Co powinien umieć skuteczny specjalista ds. zaopatrzenia?

11 maja 2018przez Szymon0

Specjalista ds. zaopatrzenia, który będzie skutecznie pracował na swoim stanowisku, to zdecydowanie ktoś, kogo potrzebuje każda rozwijająca się firma. Na skuteczność taką składa się jednak bardzo wiele różnorodnych umiejętności, które powinien łączyć w sobie właśnie ktoś, kto zajmuje się zaopatrzeniem w firmie. Jakie to umiejętności powinna posiadać osoba na takim stanowisku, aby móc się chwalić sukcesami w działaniu?

Po pierwsze osoba, która pracuje jako specjalista ds. zaopatrzenia, powinna mieć łatwość w rozeznawaniu się w specyfice danej branży. Musi bez problemu wyszukiwać najlepsze oferty oraz nie mieć trudności z negocjowaniem najkorzystniejszych dla firmy cen. Ważne jest także, aby zdawał sobie sprawę z tego, jak istotne jest dotrzymywanie terminów, po to, aby produkcja mogła bez przestojów wykonywać swoją pracę. Specjalista ds. zaopatrzenia musi zatem radzić sobie z pracą pod presją czasu.

Dobry specjalista ds. zaopatrzenia powinien na bieżąco badać rynek po to, aby skuteczniej szukać nowych dostawców na rynku, z którymi współpraca byłaby bardziej opłacalna. Koniecznie powinien być zaznajomiony z aktualnym stanem zasobów w firmie oraz na bieżąco odpowiadać na potrzeby zgłaszane przez dział produkcji w zakresie dostarczania mu niezbędnych do pracy materiałów. W mniejszych firmach musi często osobiście sprawdzać, czy dostawy zgadzają się ze składanym zamówieniem.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. wymagane pola są zaznaczone *