Specjalista zaopatrzenia jest to osoba, która dba o prawidłowe funkcjonowanie firmy poprzez zapewnianie regularnych dostaw materiałów niezbędnych do działania przedsiębiorstwa. Jak widać, jest to zajęcie bardzo odpowiedzialne i wymagające zestawu pewnych cech, ułatwiających pracę.
Kto sprawdzi się na tym stanowisku?
Jako specjalista zaopatrzenia dobrze sprawdzi się osoba, która ukończyła studia ekonomiczne lub logistyczne. Pracownik piastujący to stanowisko powinien posiadać wysokie zdolności interpersonalne (przydatne między innymi podczas negocjowania korzystnych upustów na duże dostawy), ale również analityczny umysł. Istotne bowiem jest utrzymanie odpowiedniego, ale nie zbyt wysokiego poziomu zapasów, aby nie zamrażać niepotrzebnie środków firmy w materiałach. W tej pracy przydatna może się okazać znajomość pakietu MS Office, w szczególności arkusza kalkulacyjnego, który ułatwi inwentaryzowanie środków.
Idealnie jest, gdy osoba poszukująca pracy na stanowisku specjalisty zaopatrzenia posiada choć ogólne rozeznanie w danej branży. W ten sposób łatwiej jest uzyskać optymalny poziom zapasów. Poza tym kontrahenci poważniej traktują osobę, która wie, o czym mówi. Jak na każdym stanowisku, pracodawcy cenią doświadczenie, które można zdobyć na przykład podczas stażów lub praktyk.
2 komentarzy
Marian
31 maja 2021 at 14:01
Najlepiej jak kandydat na to stanowisko ma już doświadczenie
Szymon
9 czerwca 2021 at 15:07
Zdecydowanie doświadczenie się przydaje